Αρχική Βιβλιοκριτική Βιβλία για ενήλικες Έλενα Αρτζανίδου & Ανδρέας Καρακίτσιος, 5 Βήματα για δράση: Από τη λογοτεχνία στη δραματοποίηση, Εκδόσεις: Διάπλαση, Αθήνα 2008, σελ.107
Έλενα Αρτζανίδου & Ανδρέας Καρακίτσιος, 5 Βήματα για δράση: Από τη λογοτεχνία στη δραματοποίηση, Εκδόσεις: Διάπλαση, Αθήνα 2008, σελ.107 PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Τσιλιμένη Τασούλα   
Πέμπτη, 08 Ιούλιος 2010 02:23

 

 

Έλενα Αρτζανίδου & Ανδρέας Καρακίτσιος

5 Βήματα για δράση: Από τη λογοτεχνία στη δραματοποίηση

Εκδόσεις: Διάπλαση, Αθήνα 2008, σελ.107

 

 

Η παιδική λογοτεχνία έχει συνδεθεί άμεσα με την εκπαίδευση και χρησιμοποιείται για ποικίλους λόγους ως μέσο αγωγής, αισθητικής, εικαστικής και συναισθηματικής έκφρασης, κοινωνικοποίησης, ανάδυσης γραμματισμού κ.α.. Ιδιαίτερα χρηστικός είναι ο ρόλος της στην προσχολική εκπαίδευση, όπου το παιδικό βιβλίο έχει εξέχουσα θέση. Ο διαθεματικός της χαρακτήρας εξυπηρετεί όλα τα αντικείμενα που προσφέρονται στο σχολείο αλλά κυρίως τα όμορα, όπως το θέατρο και τα εικαστικά. Η έκφραση των παιδιών μέσω της δραματοποίησης είναι μια δραστηριότητα ιδιαίτερα συχνή και πολύ αγαπητή στα μικρά παιδιά. Αυτή τη σχέση αναδεικνύει το βιβλίο 5 Βήματα για δράση: Από τη λογοτεχνία στη δραματοποίης.

Η συνεργασία ενός θεωρητικού της παιδικής λογοτεχνίας, όπως ο Α. Καρακίτσιος με μια εν ενεργεία νηπιαγωγό, την Ε. Αρτζανίδου, υπόσχεται μια ενδιαφέρουσα διδακτική προσέγγιση οκτώ λογοτεχνικών βιβλίων, που έχουν εκδοθεί όλα στις εκδόσεις «Διάπλαση» και υπογράφουν διάφοροι συγγραφείς. Όπως μας πληροφορούν οι συγγραφείς του βιβλίου πρόκειται για ένα προϊόν εφαρμογής που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των πρακτικών ασκήσεων των φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος του Α.Π.Θ. το 2006. Η εφαρμογή ολοκληρώνεται σε πέντε βήματα ήτοι: α) Από την αφήγηση στην δραματοποίηση/ Τρόποι επιλογής ενός βιβλίου προκειμένου να δραματοποιηθεί, β)Πρώτη επαφή του βιβλίου με τα παιδιά/ερωτήσεις καθοδηγητικής παρέμβασης, γ)Παρουσίαση παιχνιδιού/διανομή ρόλων, δ) Διασκευή. Το βιβλίο αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση προς τους εκπαιδευτικούς της Προσχολικής εκπαίδευσης και των πρώτων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου, καθώς και στους/στις φοιτητές/τριες των Παιδαγωγικών Σχολών.

 

 

LAST_UPDATED2