Αρχική τεύχος 19 Διαπολιτισμικές αναγνώσεις παιδικών βιβλίων πολιτισμικής διαφορετικότητας
Διαπολιτισμικές αναγνώσεις παιδικών βιβλίων πολιτισμικής διαφορετικότητας PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Καρακίτσιος Ανδρέας   
Δευτέρα, 14 Ιούλιος 2014 10:01

Διαπολιτισμικές αναγνώσεις παιδικών βιβλίων πολιτισμικής διαφορετικότητας

Ανδρέας Καρακίτσιος

Καθηγητής ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ

Περίληψη

Το κεντρικό θέμα του άρθρου συνδέεται με τις ιδεολογικές αναγνώσεις παιδικών βιβλίων ετερότητας που απευθύνονται κυρίως σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Προσδιορίζονται τα πέντε βασικά μοντέλα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και αναζητείται η εγγραφή και η αποτύπωσή τους στα πλέον γνωστά παιδικά εικονογραφημένα βιβλία που κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Διαπιστώνεται ότι στα  περισσότερα από αυτά που απευθύνονται κυριαρχεί  η συγγραφική λογική που παρατηρείται στα παιδικά βιβλία, όπου πρωταγωνιστούν ήρωες με ειδικές ανάγκες. Επίσης σε αρκετά από αυτά που είναι συνήθως παλαιότερα αναδύεται άμεσα ή έμμεσα η φιλοσοφία του αφομοιωτικού μοντέλου, στα νεότερα κυριαρχεί η φιλοσοφία των υπόλοιπων διαπολιτισμικών μοντέλων. Ελάχιστα είναι αυτά στα οποία διατυπώνεται ξεκάθαρα η φιλοσοφία που υπερασπίζεται την αλληλεγγύη και τη συνύπαρξη ατόμων με διαφορετικό πολιτισμικό περιβάλλον, προέλευση, γλώσσα και θρησκεία.

Πλήρες άρθρο