Αρχική τεύχος 22 Η Ποίηση ως «όραμα» και «άκουσμα»: Διακαλλιτεχνικές προσεγγίσεις και δραστηριότητες στη διδασκαλία της ποίησης
Η Ποίηση ως «όραμα» και «άκουσμα»: Διακαλλιτεχνικές προσεγγίσεις και δραστηριότητες στη διδασκαλία της ποίησης PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Τζίνα Καλογήρου   
Πέμπτη, 07 Ιανουάριος 2016 13:29

Η Ποίηση ως «όραμα» και «άκουσμα»: Διακαλλιτεχνικές προσεγγίσεις και δραστηριότητες στη διδασκαλία της ποίησης


Τζίνα Καλογήρου

Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και της Διδακτικής της
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Περίληψη


Με ποιους τρόπους θα μπορούσε ο εκπαιδευτικός να μετατρέψει την ποίηση σε σαγηνευτικό «όραμα» και «άκουσμα», αφού μάλιστα η ποίηση θεωρείται είδος που προκαλεί τη μεγαλύτερη αμηχανία σε εκπαιδευτικούς και μαθητές ή μια μορφή λόγου «μολυσμένη» από τη φορμαλιστική και τυποποιημένη διδασκαλία; Στην εισήγηση παρουσιάζονται τρόποι και δραστηριότητες για τη διακαλλιτεχνική προσέγγιση της ποίησης, όπως ο συνδυασμός του ποιήματος με πολύμορφο οπτικοακουστικό υλικό (εικαστικά έργα, φωτογραφίες, μουσική, βίντεο, εφαρμογές πολυμέσων κ.ά.) και η δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού (εικαστικού, μουσικού, κ.ά.) με αφορμή το ποίημα. Η συνδυαστική παρουσίαση και χρήση ποίησης -εικαστικού έργου-μουσικής στη διδασκαλία παρουσιάζει αξιοσημείωτη ποικιλία μορφών. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει, ως υποστηρικτικά της διδακτικής προσέγγισης του ποιήματος, εικόνες, πίνακες, φωτογραφίες, μουσική, τραγούδια, για να αναδείξει τη θεματική-νοηματική τους συνάφεια με το κείμενο και να κάνει πιο ευχάριστη τη λογοτεχνική ανάγνωση.

πλήρες άρθρο