Αρχική Τεύχος 30 Καλλιεργώντας την κριτική σκέψη σε αναγνώστες πρωτοσχολικής και προσχολικής ηλικίας με εικονογραφημένα παιδικά βιβλία
Καλλιεργώντας την κριτική σκέψη σε αναγνώστες πρωτοσχολικής και προσχολικής ηλικίας με εικονογραφημένα παιδικά βιβλία PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Τασούλα Τσιλιμένη   

Καλλιεργώντας την κριτική σκέψη σε αναγνώστες πρωτοσχολικής και προσχολικής ηλικίας με εικονογραφημένα παιδικά βιβλία

 

 

Τασούλα Τσιλιμένη

Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης

Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

 

 

Περίληψη

Η σύνδεση της λογοτεχνίας με την ηθική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, αλλά και την καλλιέργεια της κριτικής ικανότητας, είναι βασικοί στόχοι της διδακτικής της λογοτεχνίας. Η συνήθης τακτική των σύγχρονων εικονογραφημένων βιβλίων είναι να προβάλλουν θετικά πρότυπα και συμπεριφορές. Τι γίνεται, όμως, όταν συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο; Και μάλιστα το πρόσωπο συμπεριφέρεται παραβατικά και έξω από ηθικούς κανόνες, αλλά και νόμους του κράτους; Και ειδικά όταν αυτό είναι μια…μητέρα; Το παρόν άρθρο παρουσιάζει την παραβατικότητα και την διαχείρισή της με αφορμή ένα εικονογραφημένο παιδικό βιβλίο. Διαφαίνεται η συμβολή του κειμένου και της εικονογράφησης στην καλλιέργεια της κατανόησης και της κριτικής ικανότητας των μικρών αναγνωστών.

 

 

 

 

Πλήρες άρθρο